وزیر علوم از ادغام دانشگاه‌های کم‌دانشجو خبر داد فوت یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرندی به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان‌رضوی منصوب شد آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی پژوهشگران در حوزه علوم انسانی میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد | حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در پویش مشهد مهربان نگاهی به ابهامات فروش دارو در فضای مجازی یک تیک‌آف موفق | روایت پیدا شدن «یسنا» از زبان «هادی کاهانی»، داوطلب هلال احمر خراسان رضوی ۵۰۰۰ کلاس درس در حاشیه مشهد تا شهریور ۱۴۰۴ ساخته می‌شود برخورد پراید با تریلی در گناباد یک فوتی و سه مصدوم داشت خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیز‌هایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۱۸ اردیبهشت) چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا بخریم؟ نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر را به دنبال دارد اگر پنیر زیاد مصرف کنیم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟
سرخط خبرها

افزایش ۱۰۰درصدی موارد شناسایی هاری در حیات وحش خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۱۰۱۵
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
افزایش ۱۰۰درصدی موارد شناسایی هاری در حیات وحش خراسان رضوی
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: شمار موارد مثبت ابتلا به هاری در حیات وحش استان در پنج ماه گذشته از سال۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

دکتر محمدرضا بهروزیان شریف در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: از مجموع ۸۷مورد مشکوک ابتلا به هاری تعداد ۶۷مورد مثبت گزارش شده است و جواب مابقی هنوز گزارش نشده است.

وی افزود: بیشترین مورد ابتلا با ۴۰قلاده سگ و پس از آن ۲۰قلاده گربه مثبت است و مابقی اسب، الاغ، گاو، گوساله و شغال است.

این مسئول اظهار کرد: در مدیریت و کنترل بیماری هاری چهار اصل باید مدنظر باشد که شامل آموزش و ترویج با کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی، کنترل بیماری هاری در حیات وحش است که بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، کنترل بیماری در حیوانات صاحب‌دار توسط دامپزشکی با واکسیناسیون و در نهایت کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب که برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در کنترل بیماری هاری با واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار پیش بینی برای پنج ماه تعداد ۶۷هزارو ۸۱۷قلاده بوده که با تلاش مضاعف انجام شده ۸۲هزارو۸۳۲ قلاده با ۱۴۰درصد رشد محقق شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در شعاع بین سه تا ۳۰کیلومتر محل شناسایی مورد مثبت هاری انجام می‌شود، افزود: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی با ۷۵درصد واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار، چرخه هاری شکسته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->